Kamis, 10 Desember 2015

Khasiat dan Manfaat Jelly Gamat Gold G

Hasil penyelidikan dalam pelbagai universiti di seluruh dunia, mendapati bahawa Khasiat Jelly Gamat Asli timun laut emas sangat berkhasiat sebagai keberkesanan dadah pelbagai dan antiseptik tradisional. Kajian-kajian ini membuktikan bahawa gamat / gamat mengandungi "Faktor Pertumbuhan sel" (faktor pertumbuhan semula sel) yang merangsang pertumbuhan semula / pemulihan sel-sel dan tisu badan yang telah rosak / sakit walaupun reput, jadi sihat / pulih.

Contoh yang mudah adalah kes kencing manis. Selain minum, Gamat juga digunakan untuk luka-luka yang telah reput, walaupun hampir dipotong. Rupa-rupanya, "Faktor Pertumbuhan sel" dapat bekerja dengan baik supaya luka sembuh dengan cepat.

Menurut Dr.Ir.M. Ahkam Subroto, M.App.Sc., Bioteknolog LIPI penyelidik, Manfaat Jelly Gamat Asli kandungan protein yang lebih tinggi dalam timun laut yang mencapai 82%, sama ada diberikan kepada pesakit dengan kencing manis. Bermain protein yang tinggi menjana semula sel-sel beta pankreas yang menghasilkan insulin. Oleh itu, peningkatan pengeluaran insulin. (Poster 441, Ogos 2006, halaman 109).

Menurut pakar pemakanan Walter Yee Mun Kee, Di pulau Langkawi, Malaysia, timun laut yang terkenal sebagai ubat untuk sakit sendi akibat gout. Pakar Pemakanan Walter Mun Yee Kee Wisconsin Universiti alumni berkata trepang mengandungi kondroitin sulfat dan glukosamina. Tindakan sulfat Kondritin memulihkan penyakit sendi. Walaupun glycosaminoglycans adalah bahan antithrombogenik memudahkan peredaran darah membeku. Pada penghidap gout, jumlah glukosamina dan sedikit kondritin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar